Obsah
ŠKOLNÍ ROK 2021/2022
ZÁŘÍ
Začátek září byl ve znamení seznamování. Děti se seznámili s novými prvňáčky, vychovatelkami, kamarády a s pravidly a organizací školní družiny. Starší děti si vymyslely a výtvarně zpracovaly vlastní pravidla. Díky krásnému počasí jsme trávili čas venku na vycházkách a bavily jsme se pohybovými aktivitami v parku. Děti si nasbíraly barevné listy, které následně využily na frotáž, jablka na otisky a kaštany na výrobu zvířátek a hru Scrabble.
ŘÍJEN
Pokud nám počasí dovolilo, využívali jsme možnost venkovních aktivit. Sportovali jsme, stavěli domečky, sbírali listí a jiné podzimní plody na tvoření. Děti začaly navštěvovat kroužky, do kterých se přihlásily. Zaměřili jsme se také na zvyky a pranostiky v podzimním období (omalovánky, kvízy, křížovky, halloweenské masky, záložky, přáníčka a výzdoba z přírodnin). Povídali jsme si o tom, jak můžeme předcházet nemocím v podzimním období.
Foto: https://skolabudisov.rajce.idnes.cz/Druzina_a_skolni_klub/
LISTOPAD
Měsíc listopad byl časem domácích mazlíčků, přípravou na svátek sv. Martina a sv. Mikuláše. Povídali jsme si, jaká zvířátka doma děti chovají, jak se o ně starají, jak je krmí. Svátek sv. Martina je spojen s očekáváním zimy a sněhu. V družinách jsme si četli příběh o jeho životě, tvořili obrázky a pekli svatomartinské rohlíčky. Výzdoba byla tvořena v nebeském a pekelném duchu a na příchod Mikuláše a čertů se děti moc těšily.
PROSINEC
Prosinec je spojen s přípravou a těšením na vánoční svátky. I u nás ve školní družině tomu nebylo jinak. S dětmi jsme si četli a povídali o vánočních zvycích, tradicích, o přípravách s nimi spojenými a samozřejmě o jejich vánočních přáních. Děti vyráběly vánoční přání a drobné dárečky pro své blízké. Pokud nám to počasí dovolilo, trávili jsme čas s dětmi venku. Věnovali se zimním sportům, pozorovali zimní krajinu a hledali stopy ve sněhu. Školu jsme vyzdobili zimními obrázky, které děti malovaly různými technikami a na dozdobení pomohly vánoční řetězy a vločky z papíru.
Foto: https://skolabudisov.rajce.idnes.cz/Druzina_a_skolni_klub/
LEDEN
Děti se po vánočních prázdninách vrátily do družiny nadšené z dárečků od Ježíška a zážitků z ohňostrojů. Toho jsme hned využili ve výtvarných činnostech, kde děti prožitky ztvárnily. Svátek Tří králů jsme si připomněli výrobou postaviček z dřevěných špachtlí. Ani zimní sychravé počasí neodradí školní družinu k procházce do okolí školy. Po návratu do školy si děti velmi rády zahrají nejrůznější didaktické hry, procvičí postřeh, pozornost, paměť, jemnou motoriku, ale také rády využijí stavebnice a deskové hry.
https://skolabudisov.rajce.idnes.cz/…en/
ÚNOR
Únor jsme s dětmi trávili především ve vnitřních prostorách školy. Většinu času jsme využili k vyrábění, hraní her, soutěžím a dalším zábavným aktivitám. S dětmi jsme si zopakovali pravidla slušného chování a správné hygienické návyky. Také jsme si připomněli, jak můžeme poskytnout první pomoc a jaká známe důležitá telefonní čísla. Když nám dovolilo počasí, využili jsme čas k vycházkám do okolí školy a do přírody.
BŘEZEN
Březen jsme měli ve znamení pohádek. Byl to takový náš pohádkový měsíc. Pouštěli jsme si písničky z pohádek a dívali se na ně. Přečetli jsme si oblíbené pohádkové příběhy. Děti malovaly pohádkové bytosti, vyráběly je z různých materiálů, zdobily papírové perníky a tvořily záložky do svých oblíbených pohádkových knih. Pokud nám počasí dovolilo, trávili jsme čas venku. Na procházkách jsme pozorovali změny v přírodě a hráli hry. Děti také stavěly rozličné stavby z kostek, cihliček a pěnových puzzlí. Velice se jim povedly např. kostel, kancelář.
DUBEN
V dubnu jsme podnikli cestu do pravěku, kde se děti seznámily s pravěkými zvířaty a životem v pravěku. Také si vyrobily pravěké náhrdelníky. Součástí aktivit bylo poznávání lidského těla pomocí skládání modelu. Ke znalostem dopomohlo zhlédnutí seriálu Byl jednou jeden život. Závěr měsíce jsme věnovali činnostem spojených s tradicí pálení čarodějnic.
Foto: https://skolabudisov.rajce.idnes.cz/…en/
KVĚTEN
Teplé a slunečné počasí nám umožnilo trávit více času v přírodě. Na vycházkách po zámeckém parku se děti seznamovaly s různými rostlinami formou pracovního listu, pohybových her a puzzlí. Učily se poznávat naši vlast. Vyrobily si českou vlajku, plnily soutěžní úkoly, hrály hry. Rozvíjely hrubou motoriku aktivitami na víceúčelovém a dětském hřišti a v parku před školou.
Foto: https://skolabudisov.rajce.idnes.cz/…en/